استاندار فارس گفت: همانطور که از گذشته مردم درب خانه های روحانیون برای برطرف کردن مشکلات می رفتند امروز نیز برای حل مشکلات در دفاتر روحانیون و ائمه جمعه حضور پیدا می کنند؛ یکی از توقعاتی که مردم از روحانیون دارند برطرف کردن مشکلات اعتقادی است.
کد خبر: ۱۱۱۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵ 04 July 2023

تابناک فارس به نقل از حوزه: محمد هادی ایمانیه صبح امروز در گردهمایی ائمه جمعه جنوب کشور تحت عنوان «عهد حضور» که به میزبانی شهر شیراز برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر خم، اظهار کرد: مدت ها است مشتاق حضور رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور به شهر سومین حرم اهل بیت(ع) بوده ایم امیدواریم بیش از پیش ایشان را در استان فارس ببینیم.

وی در ادامه اضافه کرد: امیدواریم این گردهمایی بتواند برخی از مسائلی که ائمه جمعه با آن مواجه هستند را برطرف کند، بنده می توانم مشکلاتی که ائمه جمعه با آن رو به رو هستند را به جلسه استانداران انتقال دهم.

استاندار فارس تصریح کرد: همانطور که از گذشته مردم درب خانه های روحانیون برای برطرف کردن مشکلات می رفتند امروز نیز برای حل مشکلات در دفاتر روحانیون و ائمه جمعه حضور پیدا می کنند؛ یکی از توقعاتی که مردم از روحانیون دارند برطرف کردن مشکلات اعتقادی است.

وی برطرف شدن مشکلات معیشتی را دومین توقع مردم از روحانیون برشمرد و عنوان کرد: همیشه علمای شیعه معروف به دستگیری از نیازمندان بوده‌اند مردم بالاخره توقع دارند، روحانیون تسهیلات قرض الحسنه ای به آنان اعطا کنند یا مشکل جهیزیه را حل کنند یا هزینه بیماری را پرداخت کنند این توقع منطقی نیست اما می توانیم یک ساز و کاری برای این ماجرا پیدا کنیم، روحانیون نمی توانند مردم را به خاطر این مشکلات پس بزنند، بلکه می خواهند به آنان کمک هم کنند.

ایمانیه خاطر نشان کرد: توقع سومی که مردم از روحانیون دارند این است که اگر شهر و یا روستا دارای عقب افتادگی است آنان پیگیر حل مشکلات شوند، این توقع شاید غیر منطقی باشد اما وجود دارد چراکه روحانیت دلسوز مردم است، این کار هم نیاز به ساز و کار دارد.

وی یادآور شد: سه موضوع سخت افزاری از جمله ساخت و یا تکمیل مصلای ها، دفاتر ائمه جمعه و حوزه ها نیاز به پیگیری دارد و مردم توقع دارند امام جمعه آن را برطرف کند، بنده این آمادگی را دارم تا با ۴ استاندار همجوار دیگر که ائمه جمعه آنان در این گردهمایی حضور دارند جلسه ای در دفتر رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور برگزار کنیم و ساز و کاری برای حل این مشکلات ارائه دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار